torsdag 22 maj 2008

På kurs

Idag var jag och ett par arbetskamrater på kurs! Visserligen bara en trappa upp från mitt vanliga jobb, men det var trevligt med lite omväxling ändå. Dessutom blir kursdagarna lite kortare än vanliga arbetsdagar, och vi får gratis lunch och fika också! Mycket trevligt. Detta var första kursdagen av fem. Det bästa av allt är nästan att jag inte behöver fundera över vad jag ska skriva min tid på i tidrapporteringen, bara att skriva 8 timmar utbildning varje dag. Jätteskönt!

2 kommentarer:

liffer sa...

Ah, måste du skriva noggrant i tidrapporteringen annars exakt vad du gjort alltså? Låter jobbigt.
Men kul med kurs! :)

Maria sa...

Ja, jag måste skriva precis hur mycket tid jag lagt på varje sak... Mest för att de ska veta hur mycket de ska ta betalt av kunderna, men sedan kommer det in en massa annat att tänka på också. Som att man inte kan ta betalt för 14 timmar på något som bara kostar 4000:- att köpa nytt, även om man skulle ha jobbat så mycket, och samtidigt ska man ju få ihop sina 40 timmar i veckan och interntiden måste också specificeras (utbildning, avdelningsmöten, förbättringsarbete mot den egna avdelningen eller städning t.ex.). Jobbigt. Men nu är det kurs, så nu slipper jag det några dagar. :)