söndag 10 januari 2010

Vinterfåglar

Igår tänkte jag ta en liten promenad utan kameran, men när jag kom ut var det så mycket fåglar i träden att det kändes dumt att inte ha kameran med mig, så jag gick tillbaka och hämtade den. Det blev ett antal bilder, inte bara på fåglarna utan också på träd och annat vintervitt. För visst är det härligt att det är riktig vinter i år? Nu är det ju inte bara igår jag tagit bilder. Förstås. Jag har några från tidigare i år också. Så var börjar jag? Ok. Här kommer några bilder i alla fall. Den här gången har jag beskurit några av dem för att få upp storleken på fåglarna lite.


Fågelbordet hemma hos föräldrarna, i början av året. Ordentligt med snö på taket va?


 Björktrasten och koltrasten är kanske inte helt överens om vem som ska ha rönnbären.


Vinter i Södra Ryd


En fågel fotograferad under gårdagens promenad


Talgoxen var nog inte riktigt lika folkskygg som de på landet.


Vintervackert träd


Måste ju visa vad jag menar med att det var mycket fåglar också.

Det blev ett antal bilder det. Förresten var det inte meningen att låna titeln på inlägget från en Loke-låt, det bara blev så. Jag hade nog tänkt skriva lite mer här, men det har jag glömt nu. Det var säkert bara lite svammel om att leta lokal till födelsedagsfesten eller om att jag varit lat under helgen i alla fall. Främst var det ju bilderna jag ville få upp.

Inga kommentarer: