måndag 7 juli 2008

Hemtrevligt?

Semester, det är skönt det!

I helgen har jag småstädat lite och slappat mycket. Snart kommer mina föräldrar och yngsta syskonen och hälsar på.

Jag gillar mitt kök, det har fått en trasmatta nu också är det nystädat. Det är fint och hemtrevligt, mattan matchar orkidén i fönstret. Så jag kanske börjar trivas här i Skövde nu? Köket är ju fint. Uteplatsen är mysig den med, ärtorna jag satte har växt till sig lite (även om det inte är några ärtor ännu utan bara rankor) och de första vinbären börjar bli röda.

Undrar bara vad jag ska göra åt vardagsrummet? Det är inte hemtrevligt, det ser för tomt ut. Det är ju större än mitt förra vardagsrum, så jag har stora tomma utrymmen på båda sidorna av soffan. Dessutom har jag ingenting på väggarna, och de ljusa randiga tapeterna gör att det verkar högt i tak. En fåtölj kanske, har funderat på det... Också något till väggarna. Om jag kan komma på något jag vill ha. Hm. Undrar om det finns några bra växter som inte kräver så mycket ljus? Helst inte för mycket vatten heller, eftersom jag inte brukar vattna så ofta. Jag tänkte till att ha lite längre in i rummet.

2 kommentarer:

Åke sa...

bokhyllor! fler bokhyllor!

Vill du ha något fint och lite annorlunda att sätta upp på väggen kan du alltid kolla på etsy.com (en sida där konstnärer enkelt kan sätta upp en liten webshop).

Men min rekomendation är att fylla ut all tom väggyta med bokhyllor ;-)

Maria sa...

Jo, bokhyllor har jag funderat på. Men det blir så mycket att damma då...