söndag 20 juli 2008

Solbåten

Idag var vi ute på en tur med skolans solcellsdrivna båt, det var mysigt! Dessutom är det den klart coolaste båten i hamnen... En gammal träbåt med en stålställning där vi lägger upp ett tak av solcellspaneler när vi ska ut. Bild kommer någon gång när jag kommit hem.

Vi var ut med den i onsdags också, men då regnade det emellanåt. Vi var inte ute lika länge då heller, men det var kul när det var mycket folk i hamnen som frågade saker, som om båten verkligen gick på bara solceller och hur många knop den gör.

Ostindiefararen Götheborg var i Norrtälje då också (i onsdags alltså), så vi var och tittade på den. Lillebror och jag gick ombord med. Det skulle vara kul att åka med på ett sådant skepp, tänk en 7-8 månader lång resa till Kina... Vilket äventyr. Men det gäller ju att man inte blir sjösjuk, och att man kan hålla sams med övriga besättningen.

Nu ska jag snart åka tillbaka till Skövde, tänkte hinna vara ledig där ett tag också innan jag börjar jobba igen. Kan ju inte vara hos mina föräldrar så fort jag är ledig mer än ett par dagar, då lär jag ju inte känna omgivningarna hemma.

Inga kommentarer: