lördag 16 augusti 2008

Spel

Jag fick mitt "Sagan om Ringen"-spel i torsdags, så nu behöver jag bara några att spela det med. Det var i jättefint skick, jag undrar om den förra ägaren ens spelat det någon gång... Det syntes inte att någon tagit i korten och spelbrickorna ens. Kartongen hade blivit lite kantstött i hörnen på posten, men inte så mycket.

Jag ska nog beställa ett par spel till också. Ja, jag vet, jag måste ju ha någon att spela dem med också. Men det löser sig nog om jag skaffar spelen. Eller, nja, det gör det väl inte av sig självt direkt. Men jag får väl fråga några på jobbet eller nåt. Eller skriva på något forum på Internet att jag vill ha någon att spela med i Skövde, det fungerar säkert. Det finns ett par spel jag gillade när jag spelade dem hos tidigare nämnda Lule-granne. Carcassonne, Munchkin och Pirate's Cove funderar jag på nu. Jag tror jag beställer dem på måndag, så snart jag vet om jag kan köpa ett av dem billigare på Tradera.

Vad härligt det är att ha ett fast jobb med riktig lön! Så lyxigt att kunna köpa en massa saker som jag vill ha, trots att jag inte direkt behöver dem.

Lite utanför ämnet: Att Firefoxs stavningskontroll inte innehåller ordet Carcassonne är väl knappast förvånande, men förslaget jag får istället är "Assonerar". Vad i hela friden är det? Det finns inte med i min ordbok, det närmaste jag kommer där är "assonans". Skulle assonera vara att använda assonanser kanske? Inte liknade det Carcassonne heller. (För övrigt fanns visst inte "förvånande" med i stavningskontrollens ordlista det heller.)

Inga kommentarer: