måndag 20 april 2009

Fortfarande feber

Okej, jag hade definitivt inte orkat med fotoutflykten i lördags, tur att jag stannade hemma. Visserligen vet jag inte hur jag hade mått om jag tagit febernedsättande lite tidigare. Ovan som jag är vid hög feber lät jag den gå upp till 40 grader innan jag insåg att jag borde ta medicin. Då mådde jag verkligen inte bra.

Nu har jag knappt gjort annat än att ligga i soffan, med eller utan TV:n på, i tre dagar. Jag är riktigt less på det. Men jag tror jag är lite bättre idag, kanske lite tidigt att säga det än eftersom förmiddagarna har varit bättre än eftermiddagarna tidigare också, men jag tror det. Släpade mig iväg till affären och fyllde på fruktförrådet lite på förmiddagen, det behövdes. Så bra att äta när man inte vill ha så mycket och inte orkar laga något. Men jag skulle ha köpt mer än en liter färskpressad apelsinjuice, för det är verkligen gott och går alltid ner för mig... det hjälpte till och med upp matlusten lite idag. Mums.

Nu ska jag försöka hitta på något som jag orkar göra, annat än att sitta vid datorn eller tv:n. (Idag orkar jag i alla fall sitta här en stund.)

Inga kommentarer: