måndag 27 april 2009

Utbildning = lyx

Tillbaka på jobbet igen, och chefen hade bokat in utbildning för mig i tre dagar nu. Riktigt lyxigt. Inte nog med att jag slipper bekymra mig för vad jag ska skriva i tidrapporteringen: Dessutom gör det arbetsdagen kortare och vi får gratis lunch, förmiddagssmörgås och eftermiddagskaka.

Plus att en av dagarna som jag skulle ha varit "hemskickad" pga arbetsbrist blev jobb (eller utbildning då) istället, det gör ju ingenting det heller, en dag mindre att jobba igen vid bättre tider. Fast jag misstänker att vi kommer att hamna på minus 100 timmar allihopa innan konjunkturen vänder, så det spelade väl mindre roll kanske.

Jag ser det som ett gott tecken att de satsar på utbildning även för mig som är relativt nyanställd också, då kan de inte ha några planer på att varsla inom den närmsta tiden i alla fall. Skönt.

Inga kommentarer: