torsdag 27 augusti 2009

Snart slut på denna vecka också

Jag får se till att göra något åt alla gamla jobb, men det ska nog gå.

Jag har pratat med chefen i alla fall. Och grät gjorde jag också. Dumma mig. Bara för att jag har en depp-period för tillfället. Dock var det faktiskt så pass jobbigt och stressande med allt jag inte kom någon vart med att det var mer eller mindre nödvändigt.

Chefen föreslog att jag flyttar upp till andra halvan av avdelningen, de som jobbar med servon. Då kunde jag haka på vår senaste stora affär, som om allt går enligt planerna kommer att kunna sysselsätta 2-3 personer på heltid. Så jag gör nog så. Då blir det förmodligen lite rutin på det hela, många kort som liknar varandra och så. Plus att vi får tillgång till all dokumentation och bör kunna få ihop ett ordentligt test.

Nackdelen? Tja, första nackdelen: egentligen får jag inte plats där uppe. Chefen pratade om att ställa en bänk ute i testrummet, men jag vill ju inte sitta där själv i alla fall. Får se hur vi löser det. Andra nackdelen är att bara likadana jobb säkert blir tråkigt i längden. Men det blir nog bra det med.

På sikt vill vi i alla fall få ihop hela avdelningen och sitta på samma ställe. Det är bara det att lokaler behöver anpassas och ingenting får kosta pengar. Men om det någon gång blir av så kommer det ju att bli lättare att fördela jobben så att det blir mer lagom blandning av rutinjobb och lite mer utmanande grejer för alla.

Nåja, nog med jobbsnack nu. I helgen är det matfestival! Det är trevligt, kul att det händer något i stan. Dessutom en alldeles utmärkt anledning till att slippa laga mat. Kul att smaka på olika sorters mat också. Sedan kan man ju åka karusell och äta karamell... och se på uppträdanden av olika slag.

Funderade på om jag ska ta mig till Medeltidens Värld i Götene också. Den här helgen skulle gycklargruppen Jauvet dit, dem såg jag i Visby. Men det verkade lite som att de kanske mest ska underhålla barnen, inte vet jag. Textilhelg är det också, med föreläsning och modevisning om man vill se det. Nästa helg har de å andra sidan tornerspels-SM och medeltidsmarknad. Sedan tar säsongen slut. Ah, kanske inte blir den här helgen ändå, det är ju matfestival fredag-lördag. Jag får se.

1 kommentar:

Ronja sa...

Depp är inte bra.

*KRAMAR syster och skickar deppet dit pepparn växer*