lördag 10 april 2010

Humla

Jag klippte gräset på uteplatsen idag. Med sax. Grannen erbjöd mig att låna en trimmer, men då var jag nästan klar så jag tackade bara för erbjudandet.

På en av mina krokusar satt en sömnig humla, så jag gick in och satte kamerabatteriet på laddning innan jag klippte klart gräset, och jodå, humlan var kvar när gräset var klippt och batteriet laddat. Riktigt kul med makroobjektiv nu när våren kommer! Men, jag hade väl inte kunnat komma så här nära om inte humlan varit väldigt slö. Nyvaken kanske? Den sitter visst kvar fortfarande, fast det var flera timmar sedan nu (nej, den är inte död, det var den inte när jag fotade den i alla fall).


För att se bilden större, klicka på den eller kolla här på flickr. Jag hade egentligen velat ha aningen större skärpedjup, men med längre slutartid blev det rörelseoskärpa. Kanske skulle jag haft större ISO-tal än 400? Men, jag är nöjd, tycker det blev en rätt bra bild ändå.

Inga kommentarer: