lördag 19 juni 2010

Hitta nytt jobb?

Igår ringde de från ett ställe där jag varit på anställningsintervju och sa att de valt att gå vidare med andra sökande. Jag har ju ett ställe kvar att få besked från, men det är väl dags att titta på fler annonser nu om jag vill ha något nytt jobb. Och det vill jag, mest för att komma närmare familjen.

Synd bara att det är så svårt att hitta lämpliga jobb att söka. Ja, lite kräsen är jag kanske, eftersom jag ju faktiskt redan har ett jobb. Men ska det verkligen vara så svårt att hitta ett ingenjörsjobb som inte kräver tre års erfarenhet av fem saker som jag aldrig jobbat med? Nästan alla teknikjobb verkar kräva massor av erfarenhet. Alternativt ska man vara driven, engagerad och med naturliga ledaregenskaper, eller något liknande.

Nåja. Det är ju tur att jag ändå har ett jobb. Synd bara att det inte är här jag vill bo. 

Inga kommentarer: