fredag 11 juni 2010

Nytt inlägg, det var på tiden.

Nu har fototävlingen på jobbet gått bra för mig! För tre veckor sedan vann jag på temat "träd", dessutom kom jag tvåa också. För två veckor sedan fick vi inte tillräckligt med bidrag för att det skulle vara lönt att ha någon omröstning (minst tre deltagare har vi sagt), sedan visste vi inte vad vi skulle ha för tema så det blev en 1½-veckas-tävling sedan istället, som slutade idag alltså, och då vann jag igen. Temat var "skolavslutning". Bilderna kanske kommer upp här på bloggen imorgon.

Jag har fortfarande inte hört något från jobben jag sökt i Uppland. På ena stället sa de att de skulle höra av sig inom tre veckor, vilket skulle ha varit i denna vecka, men nej. Jag som gått och varit lite smånervös och tittat på min mobiltelefon hela tiden, hela veckan... Nåja. Så länge de inte sagt "nej tack" så finns ju hoppet i alla fall, det vore kul att komma närmare släkten och jag tror det är ett intressant jobb också!

Båt och boende i Visby vecka 32 är nu bokat! Medeltidsveckan är jättemysig, och i år blir vi hela familjen. Jag, föräldrarna, syskonen, äldsta syrrans man, andra syrrans sambo. Kul!

Besiktade bilen i tisdags, det gick bra sånär som på ett par trasiga lampor. Lite smådumt att inte kolla sådant enkelt själv innan kanske, men inget jag måste besikta om för i alla fall.

Nu ska jag nog ta en cider och lite popcorn eller så och slappna av i soffan en stund.

Inga kommentarer: