onsdag 5 december 2007

Flyttdatum och advent

Då var det klart när jag får flytta, skönt! På söndag kommer flyttfirman hit och packar och lastar in mina saker i flyttbilen. Det stod i papprena att ams inte betalade för lastning på helgen, men jag frågade flyttfirman för säkerhets skull och de sa att det är ju deras problem om de hellre tar det på söndag än på måndag (som var det datum jag önskat mig), så det ska gå bra. På onsdag (om en vecka) kommer de ner till Skövde.

Nu är det bara att sätta fart med flyttstädningen, och lite packning. Jag har beställt tid för besiktning av lägenheten nu.

Igår var jag på min sista körövning med Studentkören Aurora. Jag får hitta någon annan kör att sjunga i när jag kommer ner till Skövde. Lite tråkigt att jag missar luciatåget, det är ändå lite speciellt med alla ljusen och sång tidigt på morgonen. Det är stämningsfullt, det blir liksom ingen julstämning utan lucia. Jag får kanske leta upp något luciatåg i Skövde att lyssna på iallafall, även om jag inte får vara med och sjunga. Eller också nöjer jag mig med det på tv, även om det inte blir riktigt samma sak. Men, med ett par tända ljus i lägenheten och en kopp te eller choklad och pepparkakor så kanske det kan duga det med.

Inte har jag tagit fram någon elljusstake än heller, det brukar jag alltid göra till första advent. Det kändes dock inte som att det var någon idé i år, det verkade dumt att plocka upp det som redan ligger i lådor nu när jag egentligen borde packa ner allt i lådor istället. Nåja, jag behöver iockförsig inte packa ner så mycket, flyttfirman gör det sen, men att plocka upp elljusstakarna får vänta tills jag kommer ner till Skövde iallafall.

Inte många dagar kvar i Lule nu då. Jag som bott här i över 5 år... inte i sträck och inte i den här lägenheten, men ändå. Luleå är på något vis min stad. Det första stället jag bodde på utan mina föräldrar. Nåja. Skövde får väl bli min stad nu. Hoppas jag trivs där.

Här är det vitt och vinter, det är det säkert inte i Skövde. Synd, jag gillar vinter. Riktig vinter alltså, med ordentligt med snö och minusgrader för det mesta. Menmen, man får försöka se det från den ljusa sidan: Dagarna är iallafall längre i Skövde nu på vintern.

Snart dags att börja jobba också, det känns bra. Det ska bli skönt att ha något vettigt att göra på dagarna, och att ha arbetskamrater! Det blir rätt snabbt trist att sitta ensam hemma i lägenheten och leta efter jobb. Japp, ett jobb, redan före jul. Härligt.

Mamma och pappa tänkte hjälpa mig med flytten litegrann ändå, trots att jag får flyttfirma betald. Mamma ville iallafall komma upp till Luleå en gång till. Det är ju skönt att få hjälp också, jag ska försöka städa det mesta i förväg men jag kanske inte hinner med allt. Pappa får hjälpa mig med el-sakerna också.

Nä, nu får jag se till att jobba lite. Jag kan inte sitta vid datorn halva dagarna om jag ska hinna med någon städning. Hm... Nästan dags för lunch nu.

5 kommentarer:

Åke sa...

Kommer du ihåg vårt lilla luciatåg på Slusk? Luciakronan av sugrör var genial!

Maria sa...

Oh ja, visst kommer jag ihåg det! :D Det gjorde ju att jag fick vara med och lussa det året också.
*hehe*

liffer sa...

Så nu ska har du flyttat då? Har allt gått bra?

liffer sa...

Så nu ska har du flyttat då? Har allt gått bra?

liffer sa...

Öhm. Så kommer mitt meddelande igår TVÅ gånger och dessutom slarvfel (ska har) båda gångerna. Jag är kass!