måndag 3 december 2007

Flyttförberedelser

Jahaja. Nu har det gått några dagar sedan jag skickade in blanketten till AMV resor, och än har jag inte hört något från flyttfirman. Jaja, de fick väl kanske inte blanketten förrän i fredags, och det är ju tänkt att de ska höra av sig när de bokat in ett datum för flytten, så det är kanske inte så konstigt. Bara det att jag har så svårt att komma igång med allt ordentligt innan datumet är satt!

Svårt att planera. Mina föräldrar kanske skulle hjälpa mig också, men då behöver de ju veta datumen för att kunna boka biljetter hit. Jag behöver veta när allt ska vara klart. Borde jag ringa och kontrollera att de åtminstone fått blanketten? Jag har ju inte mycket tid på mig, jag ska börja jobba den 17:e och har också sagt till Lulebo att de får hyra ut min lägenhet från det datumet om någon vill flytta in. Inte så troligt att någon vill flytta hit redan innan jul kanske, men ändå. Jag blir nervös av att inte veta när flytten blir! Nästan så att jag sitter vid telefonen och hoppas på att de ska ringa. Kollar på mobilskärmen ofta ifall de skulle ha ringt dit när jag missat det.

Ja, jag var ute i senaste laget, och kanske borde vi ha satt startdatumet på jobbet senare... men jag vill ju börja jobba också. Dubbla hyror utan jobb är ju inte så kul.

Nåja... Får väl försöka ta tag i städning och sånt här nu iallafall. Inte sitta vid datorn. Undrar om jag borde bestämma mig för att ugnen inte ska användas mer redan nu, och försöka göra rent den. Ugnar är jobbiga att städa. Bakom badkaret har jag städat iallafall, och bakom spisen var det inte så smutsigt så där lär det vara snart gjort. Hmm... hur kommer man åt att städa bakom elementen förresten? Fönstrena är putsade, förutom det lilla i ytterdörren och det ovanför. Kanske jag ska ta dem ikväll? Cykeln och balkongmöblerna kanske borde lyftas in så att de inte är snöiga när de ska lastas in i flyttbilen.... Men när kommer de?

Snälla, ge mig ett flyttdatum nu!

Inga kommentarer: