fredag 8 februari 2008

Skönt med helg

Ännu en arbetsvecka är till ända, skönt med helg igen. I veckan har det varit ganska få inkommande jobb, men jag har iallafall inte suttit sysslolös. Nåja. Jag fick ju fortsätta försöka laga ett par saker som jag egentligen nog borde ha givit upp på efter några timmar, nu har min tid på dem kostat företaget betydligt mer än vad vi får för dem även om jag lyckas laga dem... Vilket jag ännu inte gjort.

Igår lagade jag lasagne. En god, vegetarisk sådan, med spenat, keso och tomatsås med lök och morötter. En middag och fem matlådor blev det!

Ikväll hade jag tänkt att jag skulle tvätta, men sen orkade jag inte bry mig om det. Tar någon dagtid i helgen istället till det, så får man ha tvättstugan en timme längre också. Det kan behövas om kläderna ska hinna torka i torkrummet. Eller, förresten, det hinner de ju inte ändå, så det kvittar väl. Förresten kanske dagtiderna är bokade nu, det är de nog. Morgontid då. Sådana brukar alltid finnas.

Det är kul att ha en ordentlig lön istället för bara grundbeloppet på a-kassan. I söndags köpte jag en ny morgonrock, och nu funderar jag på att beställa lite film och kanske lite cd-skivor. Om jag bara visste vilka jag ville ha!

Annat som jag funderar på att köpa nu när jag har pengar är till exempel ett större skrivbord, vattenkokare, fåtölj och några nya, snyggare sängkläder.

1 kommentar:

liffer sa...

Det är roligt att shoppa ibland :D Speciellt om man inte har haft råd att göra det på länge!