fredag 15 februari 2008

God mat

Jag gjorde couscoussallad igår, jättegott! Det räckte till middag, lunch idag och 3 matlådor till. Hoppas det går bra att frysa för det har jag gjort. Mycket godare än färdigköpt fryst portionsmat att ta med till jobbet när jag inte orkat laga mat kvällen innan. Nu har jag 5 hemlagade matlådor i frysen, tre med couscoussallad, två med lasagne. Undrar vad jag ska laga för något gott i helgen? Kanske kan jag få in en sort till där att välja på.

Jag börjar gilla bönor. Alltså, jag har ju gillat många maträtter med bönor i länge, och goda bönsallader och sådant. Det jag menar är själva bönsmaken. Jag hade bönor i couscoussalladen, mest för att få lite protein och lite mer mättande mat, men också för att jag tyckte att det var gott. Det är bra det här, bönor är ju nyttigt! Förutom bönor så hade jag stekta champinjoner, soltorkade tomater, paprika, fetaost och oliver i couscousen.

Rättstavningsfunktionen i Firefox föreslår att jag ändrar "couscousen" till "scoutens", men den föreslog att jag skulle skriva potatissallad istället för coucoussallad också. Dålig rättstavningsfunktion, den vill att jag ska särskriva en massa ord också... men jag får väl lägga till orden i ordlistan. Eller strunta i det. Jag har ändå rättstavningsfunktionen mest för att snabbare upptäcka slarvfel i tangenttryckningarna, jag litar nämligen mer på min egen stavning än på ett rättstavningsprogram.

I tisdags mellan jobbet och kören åt jag middag på stan. Jag köpte en räkmacka och en kaka och tyckte att det var jättelyxigt, hur ofta köper man räksmörgåsar som arbetslös eller som student liksom? Men jag har ju ett jobb nu. Förresten så kostade räkmacka och kaka inte mer än ett Maxmål. Inte för att de har Max här... men en Big Mac-meny då.

Inga kommentarer: