fredag 4 april 2008

Reseplanering

Nu har jag lagt en del av min lön på tågbiljetter och till och med en flygbiljett. Jag har bokat resa till föräldrarna till månadsskiftet, och tagit ledigt den 2:a maj. Dessutom har jag bokat tåg och flyg till Luleå till helgen om två veckor, och tagit ledigt måndagen efter. Jag tänkte nämligen passa på att hälsa på i Luleå när spexet har premiär. Det vill jag ju inte missa, min kompis har ju varit med och skrivit manuset! Dessutom har jag gått på dramaövningar med skådespelarna, jag hann ju med det innan jag flyttade därifrån. Jisses, var det verkligen inte längre sedan jag flyttade än så?

För övrigt fick jag en inbjudan till nämnda kompis bröllop. Kul! Jag har hittills bara varit på ett bröllop, och det var min lillasysters. Nåja... okej, min mosters också, men då var jag tre år och det enda jag minns från det är brudnäbb-buketten jag hade.

Nästa helg kommer mina föräldrar och de yngsta syskonen hit på besök, så den här helgen ska jag se till att inte slarva med städningen. Då räcker det kanske att jag diskar och dammsuger sen på torsdag eller fredag innan de kommer.

Dags att fixa middag. Blir det mackor eller riktig mat ikväll tro?

Inga kommentarer: