måndag 5 januari 2009

En liten uppdatering

God fortsättning på det nya året!

Just nu:
Jag funderar på att köpa mig en systemkamera och lära mig ta snygga bilder, det vore kul.
Jag funderar på att gå någon intressant kurs under våren, kanske i fotografering eller klädsömnad... eller någon av två kurser som min medeltidsintresserade bekanta här i staden mailade mig om att hon ska vara ledare för, om medeltida kläder (rita mönster och sy) eller kalligrafi.
Jag har precis börjat jobba igen efter julledigheten, dagen gick fort och jag vet inte hur mycket jag fick gjort egentligen, men jaja. På onsdag ska jag och två till iväg till en kund och testa en sak och lära oss lite om systemet det hör till, det ska bli intressant och kul att göra något lite annat än det vanliga.
Igår köpte jag 1,6kg varmrökt laxfilé för 99:-. Mycket mat.
Dags att fixa till dygnsrytmen igen efter ledigheten, jag ska nog sova snart. Jag tror jag låter väckarklockan vara på till imorgon också fast det är ledig dag, på onsdag måste jag börja lite tidigare än jag brukar.

Övrigt:
Julen var mysig. Nyårsafton var trevlig, jag åt vegansk buffé på en restaurang i Stockholm och det var jättegott.
Det var väldigt vitt i Uppland, trots att det inte var någon snö. Önskar att jag hade kunnat ta bättre bilder på de fina iskristallerna som bildats överallt! Frost, alltså.
Jag kanske skulle ta mig till siba eller MediaMarkt imorgon och kolla om jag kan titta lite närmare på ett par kameror. Det är ju svårt att se på Internet om de känns bra att hålla i och så.

1 kommentar:

liffer sa...

Du skriver inte ofta men det är kul när du gör det! :)

Åk och titta på en kamera IRL. Det är nog det bästa! Lycka till.