måndag 20 juli 2009

Vatten

Jag har haft familjen på besök över helgen, det var en trevlig början på semestern. I lördags var vi till min faster i Småland, igår var vi i Mariestad och idag i Hjo. Jag har alltså sett både Vänern och Vättern de senaste dagarna. Varför måste Skövde ligga precis mitt i mellan dem? Jag vill ha vatten där jag bor. Helst både vatten och skog. I Luleå saknade jag skogen, trots att det fanns ett litet skogsområde i närheten. Här saknar jag vatten.

Vänern och Vättern duger gott som vatten. Nästan lika bra som havet. Kanske skulle jag flytta till någon stad vid någon av sjöarna? Men flytta är ju jobbigt också.

Vi stannade förresten till vid ett radhus som är till salu billigt också. Igår. Ett par mil från Skövde. Inte vid någon sjö, men precis intill en å i alla fall. Det såg rätt trevligt ut. Jag ska nog gå på visning där i alla fall, även om jag inte vet om jag vill ha hus där.

Hjo var mysigt. Fin park vid vattnet. Kanske skulle jag bo där istället? Jag vet inte vad jag vill.

Inga kommentarer: