tisdag 7 juli 2009

Jobb, jobb, jobb... Snart semester.

Jag vill ha semester nu!

Vi har fått in mer jobb nu i alla fall, det gör det ju lite roligare. Att många är på semester gör det dock lite tråkigare. Längtar till semestern nu, nästan två veckor kvar. En och en halv i alla fall. Sedan blir det 4 veckor ledigt, det ska bli skönt.

I söndags köpte jag ett stativ till kameran. Får se när det blir använt, och hur mycket, men det kan ju vara bra att ha ett. Om man nu ska fota.

Det går en fortsättningskurs till fotokursen jag gått i höst. Tror inte jag ska gå, dock. Verkar avancerat. Mer sådant där konstnärligt och så. Jag är ju, som naturvetare, rätt van vid att det ska finnas en "rätt lösning" på saker och ting. Så är det ju inte i estetiska saker.

Undrar om det är därför jag har så svårt att fatta beslut? Tror jag att det ska finnas ett beslut som är rätt och de andra fel, när många egentligen kan vara lika bra?

Jag tittar på hus här i närheten, samtidigt som jag emellanåt tittar på platsannonser för jobb närmare familjen. Vad vill jag egentligen? Satsa på att göra livet här bra eller försöka flytta? Varför vill jag bo närmare familjen då? Ja, det vet jag ju. För att få mer sällskap. Annars får jag ju försöka fixa mer sällskap här i stället. Jag är bara så dålig på sånt.

Det var ju det där igen. Hur hittar jag vänner? Hur vet jag var jag kan hitta vänner? Hur ska jag kunna välja var jag ska leta efter vänner? Nej, dumma mig, jag borde väl se till att träffa mycket folk helt enkelt, så kanske det blir vänner av några av dem. Men lagom mycket folk. Kören är så många så det är svårt att lära känna någon, som ny. Känner mig rätt ny där fast jag varit med i tre terminer.

Den här veckan är det Hova Riddarvecka. Undrar om jag ska försöka ta mig dit någon dag? En kväll efter jobbet eller på lördag? Bussförbindelserna verkar väl sådär. Hyra bil går ju, men kostar pengar. Vilket jag i ock för sig har, eftersom jag har jobb. Hade jag haft semester skulle jag ju haft tid att anpassa mig efter busstiderna... men i år ska jag till Visby på Medeltidsveckan, det blir nog kul!

Jag vill ha mer än 5 veckors semester per år. (Men det har jag ju nästan... arbetstidsförkortningen...) Bortskämd? Ja, troligen. Men vad är det för kul med att jobba 47 veckor om året? Roligare än att inte jobba alls, för det blir väldigt långtråkigt om man inte har något annat vettigt istället, men ändå.

Inga kommentarer: