söndag 20 december 2009

Fjärde advent och pepparkakor

Fjärde advent, och julen närmar sig. Ute ligger snön vit på marken, träden och taken. Hoppet om en vit jul lever! Jag har julpyntat lite igår, mysigt! Röda dukar på borden och småtomtar i vardagsrummet. Glitter i hallen och julgranskulor i badrummet.

Idag har jag bakat ungefär 350 små pepparkakor av degen mamma gjort till mig. Undrar vem som ska äta upp dem? Jag tar nog med mig en burk till jobbet i alla fall.

Julklappar är fixat, hoppas bara de jag beställt hinner komma fram. Men det går nog bra. Skönt att slippa sista-minuten-handla i alla fall, kläder har jag ju också eftersom jag köpte något snyggt rött före julkonserten.

Det ska bli skönt med julledigt. Bara två dagar kvar att jobba nu, sedan blir det lite semester. Då ska vi julmysa i syrrans och svågerns nya hus. Det blir kul!

Det finns väl en och annan sak som bör fixas först. En fåll på ett par byxor. Det vanliga med disk, tvätt och städning. Ladda kamerabatteri, packa och sånt. Och paketinslagning, men det är ju kul! Fast rim orkar jag nog inte hitta på några.

Undrar om familjen har mer än nog av pepparkakor redan eller om jag skulle ta med lite hem till dem också? Nåja... En burk räcker nog till jobbet i alla fall, är ju inte alla som jobbar de här dagarna före jul heller.

1 kommentar:

Ronja sa...

Själv ska jag doppa mina supersöta bountykulor i choklad, göra sojaköttbullar och packa till Pragresan... Sedan kan julfriden infinna sig... Nice.