tisdag 8 december 2009

Grå december

Jag är trött. Troligen mitt eget fel, jag var uppe alldeles för sent i söndags och inte lade jag mig tidigt igår heller.

Jag har fortfarande inte köpt några julklappar. Får väl se till att få syrrorna att skicka önskelistor så jag inte behöver hitta på saker helt själv, för det är svårt. Inte har jag önskat mig något själv heller. Vad vill jag ha? Som jag inte redan köpt och som inte är för dyrt? Får försöka hitta på någon önskelista.

Det är kväll och jag sitter bara vid datorn. Dumt. Borde göra lite nytta. Borde motionera, diska, städa, duscha...

Det är december, och vädret är bara grått och tråkigt, och plusgrader. Visserligen ser jag det inte när jag bara sitter inne på jobbet under dygnets ljusa timmar, men lite snö skulle allt muntra upp lite grann i alla fall.

Nåja. Helgen var trevlig, hade julkonserter med kören och familjen på besök. Det var kul. Och lägenheten är ju faktiskt rätt städad sedan dess. Så, om jag ser till att lägga mig tidigt ikväll så har jag ju gjort något bra i alla fall. Det får nog duga.

I torsdags var det i alla fall lite vitt ute. Då prioriterade jag bort städningen och tog ut kameran i frostig decemberkväll. Bra med stativ, annars hade jag inte kunnat få dessa bilder. Slutartid på 8-15 sekunder fungerar ju inte med handhållen kamera direkt... jaja, hade väl gått att höja iso-talet, men i alla fall. Två bilder:




Vinter, kom tillbaka!

Inga kommentarer: