tisdag 2 november 2010

Novemberlov

Ikväll är det novemberlov från körövningarna. Visserligen är körsång kul men jag tyckte ändå det kändes rätt skönt med ledigt ikväll.

Jag tog en snabbvända upp på stan och köpte en sport-bh, ett par mjukisbyxor och en skön tröja. Bra att ha i elljusspåret tänkte jag.

Det här med att fortsätta motionera verkar inte vara så svårt som jag hade trott först. Jag har bestämt mig för minst en ansträngande aktivitet i veckan (till exempel jogging eller simning) plus minst två gånger med lättare motion (till exempel promenad eller Wii). Varje pass minst 30 minuter. Och faktiskt, nu när jag börjar vänja mig vid det så händer det då och då att jag känner att jag faktiskt vill motionera. Att jag känner att det ska bli skönt med en joggingtur. Detta trots att jag inte ens orkar jogga särskilt stor del av vägen ännu, det blir blandat med promenad. Men, lite bättre kondition får jag nog. Dessutom känns det väldigt skönt efteråt. Ja, det bästa med joggingturen är nog känslan efteråt.

Jag har börjat med matlådor de flesta dagarna, det är nog också bra för hälsan eftersom portionerna blir lite mindre samt att det blir mer riktig mat hemma istället för smörgåsar. Detta var dock inte ett aktivt beslut från min sida utan beror huvudsakligen på att vi inte längre får komma in till Volvos personalrestaurang. Men det gör inget, mer hemlagat och mer pengar över till annat... Enda nackdelen är ju att jag måste lägga lite tid på matlagning.

I söndags hade jag Wii-eftermiddag med tre kollegor. Det var kul. Sedan ville de att jag skulle bjuda på en jongleringsuppvisning också, trots att jag sagt innan att de möjligen kunde få se mig tappa käglor, för jonglera med dem kan jag fortfarande inte. Nåja. De var imponerade bara av att jag kan jonglera med tre bollar. Käglorna försökte jag med, men ja, det kan jag ju inte ännu. Mer övning är nog vad som krävs. Verkar inte som att jag har talang för det direkt, men man kan väl lära sig ändå?

Mina föräldrar och yngsta syskonen har åkt till Kreta över lovet. De har fint väder där hörde jag. Låter skönt. Men, jag jobbar ju ändå på dagarna så vädret kvittar väl. Jag hade kunnat följa med men sparar semesterdagarna och pengarna till annat tillfälle istället. Det är ju dåligt med ledighet kring jul t.ex. i år.

Tänk att det är november redan. Jag tycker att det var sommar nyss, känns inte alls längesedan semestern var slut.

2 kommentarer:

Ronja sa...

Ja, tiden går fort!!! Nyss var det ett halvår till julafton, och nu är det plötsligt ingen tid alls kvar, nästan...:/ Dags att köpa julklappar.

Det är klart att du kan lära dig jonglera med käglor, det kunde du ju nästan förut. Tio minuter om dagen, så kommer du lära dig snart. Och så får du armträning till på köpet ;)

kram

Maria sa...

Julklappar ja...

Jodå, det börjar närma sig med käglorna i alla fall. Så förmodligen kommer det att gå om jag bara fortsätter öva... Och när jag kan det så kanske jag ska skaffa facklor. :P

Hur gick det med dina poi som du hade för läänge sedan förresten?