lördag 29 januari 2011

Detta kan bli en bra vår

Ibland är livet härligt. Idag var det så härligt vårväder att jag funderade på om jag kunde jogga lite, men eftersom gångbanorna fortfarande är vita av hårt packad snö kändes det lite osäkert. Istället var jag och simmade, bastade och åt en god räksallad på stan.

Förra helgen var jag också och simmade. Jag tog bilen, det var första gången jag använde den i år, och jag blev påmind om hur skönt det är att faktiskt ha en egen bil. Jag kan ju åka vart jag vill, när jag vill, vare sig det går bussar eller inte. Underbart! Arbetsveckan har gått snabbt, och nu är det helg igen. Jag tog bilen idag med. Undrar just om de där sakerna som verkstaden som hjälpte mig byta till vinterdäck tyckte att jag borde få fixat faktiskt är sådant som jag borde lämna in bilen för? Det är mycket möjligt att det är så. Inte har jag gjort något åt de där rostskadorna som var redan när jag köpte den heller, undrar om det går att fixa utan att det kostar en förmögenhet? Nåja, bilen var billig och har inte gått så mycket så det är kanske värt att kosta på den en del.

I tisdags började körövningarna för terminen. Det känns som att det kommer att bli en ovanligt kul termin, nu när vi ska ha jubileumskonsert. Det blir blandad musik, sådant som kören sjungit tidigare under de senaste 15 åren. Dessutom började vi öva en del av låtarna redan i höstas, så förmodligen kommer det inte att krävas lika mycket tid till att traggla stämmor som det brukar. Mer tid till att sjunga hela låtar, och få dem så som vi vill ha dem! Mer tid till att öva rörelser. Vilket i och för sig kan behövas eftersom vi ska ha extra många låtar till extralånga konserter.

Jag ser fram emot våren nu, så jag kan börja motionera utomhus igen. Så att jag kan öva jonglering på någon gräsmatta, där man kan kasta käglorna lite högre än här inne. Visserligen har jag en del övning kvar för att behärska grundjongleringen ännu, och till det räcker vardagsrummet till, men man kan kanske varva med lite övning av trick ändå. Nåja. Det är fortfarande januari, så våren lär dröja.

Jag ser fram emot den fortsatta körterminen, jag får se, kanske får jag något litet solo att sjunga också? Vi har två medleyn som ska ha flera solister på varje så det kan ju finnas lite större chans då än när det bara är hela låtar. Sedan är ju frågan om jag ens vågar sjunga solo inför en stor publik på Skövde Stadsteater, men jag vill våga, så vad sjutton... Jag får väl i så fall be att få öva det ordentligt med (och inför) kören innan! Dessutom har jag anmält mig till en kurs i musikaldans, bara de har tillräckligt med anmälda så blir säkert det kul också. Ja... Nu kan det ju hända att jag får jobb i Uppland, har ju varit på en intervju och har inte fått något besked därifrån ännu. I så fall blir det varken jubileumskonsert eller musikaldanskurs, men då blir det ett nytt spännande jobb istället. Och flytt närmare släkten. Hur som helst verkar det kunna bli en bra vår.

Jag har beställt 6 meter linnetyg för att kunna sy en ny särk eller två till sommarens medeltidsevenemang. Ylletyg till klänningen har jag redan, ska bara tvätta det innan jag kan börja sy. Jag sparar pengar på att vi inte längre får äta på Volvos personalrestaurang, för det blir oftare matlådor nu. Dessutom blir det inte lika stora portioner, och inte lika mycket smörgåsar till middag, vilket är bra. Nu kommer jag i kläder jag inte kunnat ha på flera år... Tror det är mest tack vare motionen men ändå. Klart roligare att köpa nya kläder nu dessutom.

Så, ja, just nu känns livet bra!