lördag 8 januari 2011

Ett nytt år

Så nu är det ett nytt år igen. Tiden går, och den tycks gå snabbare och snabbare ju äldre man blir. 2011. Jag har jobbat och bott i Skövde i tre år nu.

2010 avslutades med släkten i Uppland. Först julfirande hos min äldsta syster med familj, juldagen hos moster. Mellandagar med familjen och nyårsafton hos faster. Som vanligt.

Så här mycket snö var det hos föräldrarna på nyårsdagen

Det börjar bli dags att börja på årets medeltidsklänning, jag vill ha en med mycket knappar så det lär ta lite tid att sy. Speciellt om jag ska sy knapparna också, och så blir det nog. Det är ju faktiskt bara 210 dagar och 18 timmar kvar till medeltidsveckan. Okej, det är inte så kort tid, men det kan ju bli fler medeltidsevenemang att åka på innan också. Bor jag kvar i Skövde när det är dags för Hova Riddarvecka blir det väl åtminstone en dagsutflykt dit.

I övrigt då? Jag ska på en anställningsintervju i Uppland i veckan, därav tvekan kring om jag blir kvar i Skövde till sommaren. Nåja, det är ju bara en intervju och sådana har jag varit på förr, så jag vet inte hur stora chanserna är för ett nytt jobb. Inte vet jag om det jobbet är bättre än mitt nuvarande heller, men det vet man väl aldrig i förväg. Det är i alla fall närmare syskonen.

Jag funderar på om det kan finnas några skojiga kurser eller så under våren. Jag känner fortfarande inte så mycket folk häromkring, förutom arbetskamraterna då. Men jag ska gå med i den där medeltidsföreningen som jag träffat ett par gånger i alla fall, det blir åtminstone några att träffa mer regelbundet och det är mycket roligare att sy medeltidskläder när man har sällskap än att sitta ensam hemma. Sedan får jag se hur det är med föreningens övriga verksamhet, med den rikstäckande föreningens olika event och så, jag lär ju testa åka på något i alla fall. Ja, de pratade om att åka till Visby vecka 32 också, vet inte om de tänkt sig att bo i medeltidslägret eller någon annanstans då. Själv får jag nog sällskap av familjen i år igen och då är det väldigt smidigt att hyra ett hus tillsammans. Jag vill ju gärna vara nära centrala Visby och all trevlig underhållning på marknaden och i vallgravarna.

Jaja. Jag får se hur det blir med det där jobbet, om jag ska flytta eller om jag blir kvar här. Och vad jag ska göra på fritiden. Ibland känns det som att jag vill massor men tiden räcker inte till... och ibland vet jag inte alls vad jag vill.

Inga kommentarer: