tisdag 12 juli 2011

Semester

Jag har haft semester i lite över en vecka. Jag har suttit för mycket vid datorn, som vanligt, men skyller på att jag letar bostad. Även om jag sitter lika mycket på Facebook som på Hemnet. Nåja, det ska väl ordna sig det där med bostad också. Förr eller senare hittar jag väl något, antingen att köpa eller att hyra. Men det verkar svårt med hyreslägenheter i Norrtälje.

Idag funderar jag på om jag ska ta en sväng till Hova och Riddarveckan där. Jag var lite sugen på att åka till Luleå först, till medeltidsdagarna på Hägnan, tänkte att det skulle ha varit kul att bo i medeltidslägret där och träffa lite folk. Ja, plus då att jag bott i Luleå och besökt medeltidsdagarna där förut, kunde vara kul att se hur det har utvecklats och om jag kände igen någon där. Men, ah, det blev inte så. Jag var för sent ute och skrev nog till fel mailadress när jag ville fråga efter en sovplats, för något eget medeltidstält har jag ju inte. Jag får nöja mig med Hova i år. Ja, jag ska ju till Visby också förstås, men fram till dess.

Jag har hunnit öva jonglering ett par gånger i alla fall, i förrgår gjorde jag nytt personbästa på vanliga grundjongleringen (3-käglors kaskad), med 688 fångade kast. Jag undrar om jag skulle klara lika många med bollar? Det borde vara lättare, men vid det här laget har jag nog övat mer med käglor än med bollar. Det börjar kanske bli dags att skaffa de där jongleringsfacklorna som jag skulle vilja lära mig också? (Firefoxs stavningskontroll föreslår att jag ändrar "jongleringsfacklorna" till "acetyleringsmassorna", undrar vad det är för något?)

Jag har mycket kvar på medeltidsklänningen ännu, och jag behöver börja med packning och sådant inför flytten snart. Men först slappa ett par dagar till.

Inga kommentarer: