onsdag 29 augusti 2007

Bastu och konditionsträning

Nej, nu är det iallafall höst på riktigt. Det haglade idag! Hagel, det är ju nästan som snö. Förutom att det kan vara rätt många plusgrader även om det haglar, det var omkring 13 grader här idag. Jag hade precis kommit hem från affären när det började, skönt att jag hann in.

Jag måste se till att skaffa mig lite bättre kondition. Igår skulle jag ta en promenad, men så tänkte jag att jag kanske skulle jogga lite istället. Det blev inte riktigt så. Det blev lite blandat, jogga en liten bit, gå en liten bit, jogga lite igen.... Nåja, det brukar väl kallas intervallträning, eller? Sedan var jag och bastade med några kompisar. Det kändes mycket lättare att jogga och svettas när jag hade bastun som väntade efteråt som belöning. Att bara duscha är tråkigt, basta är kul. Förmodligen för att man brukar basta tillsammans men oftast duschar ensam. Jag får basta oftare, så kan jag passa på att träna lite innan! Men det förstås, snart blir det vinter och då är det ändå för jobbigt att vara ute och springa. Inte skönt för halsen med så kall luft. Nej, jag får börja träna med något där man träffar folk under träningen istället, så att det blir lite roligare. Något som är inomhus på vintern. Iockförsig, simma är inte så dumt det heller, bra konditionsträning och man slipper svettas (eller man märker inte av det på samma sätt iallafall). Ah, någonting ska det bli iallafall.

Idag har jag som vanligt inte gjort så mycket nytta som jag borde. Jag har skrivit en ansökan till ett jobb, ska skriva ut den och posta nu ikväll, men annars har jag mest suttit vid datorn. Igen. Imorgon ska jag tvätta, men jag får se till att göra lite annan nytta med. Göra det jag ska när jag sitter vid datorn, dvs söka jobb. Jag förstår inte vad jag gör vid datorn hela dagarna egentligen. Nåja, det är ju inte riktigt hela dagarna varje dag iallafall. Igår gick ju halva dagen till att basta och umgås. Bra mycket trevligare än att sitta och slöa vid datorn. Nej, fram för fler aktiviteter! Mindre datortid, och använda den datortid som blir kvar bättre. Framför allt slopa totalt meningslösa datorspel, som minröjningen och sånt. Nu ska jag göra bättre saker på dagarna. Skaffa bättre kondition, träffa människor och söka jobb. Sen kan man ju slöa litegrann emellanåt, istället för mest hela tiden.

Inga kommentarer: