måndag 17 september 2007

Lingonsylt och mera regn

Det regnar idag också, men idag är det inte något duggregn. Idag regnar det riktigt ordentligt. Jag tog en promenad efter lunchen, det var skönt! Lite småblöt blev jag, trots regnkläderna, men det är ju bara att byta kläder när man kommer in igen. Nu efter att jag varit ute känns det riktigt mysigt att vara inne och höra regnet mot fönstret. Innan jag gick ut så kändes det mest som att det var tråkigt väder, så det var ju bra att jag gick ut, mysigt är bra mycket bättre än tråkigt!

För övrigt så kokade jag gröt till lunch idag. Det var så längesen jag åt det så jag var riktigt sugen på det. Jag köpte lingonsylt och mjölk igår bara för att jag skulle kunna äta gröt. Det var gott, men lingonsylten var lite tunn. Lingonsylt ska ju vara fullproppad med lingon, inte en massa vätska emellan. Den verkade nästan mer som kräm än som sylt... Men det är klart, då jämför jag ju med mammas hemlagade lingonsylt. Jag gissar på att hon har mer än 46g lingon till 100g sylt. Nåja, inget större fel på smaken iallafall, jag fick bara ta mer sylt än jag brukar för att det skulle smaka något.

Gröt är bra, det är snabblagat. Matlagning blir lätt tråkigt när det bara är man själv som ska äta. Jag får nog försöka att åtminstone köpa hem lite annan mat än den jag alltid köper så att det blir lite variation. Kanske ska jag försöka bjuda hit någon kompis på middag emellanåt också, det är ju alltid trevligt att ha sällskap när man äter.

Tillägg 19/9: Även i DN tycker man att lingonsylten man köper innehåller för lite lingon.

Inga kommentarer: