torsdag 29 november 2007

Snart nu...

I måndags tackade jag ja till lägenheten i Södra Ryd, precis norr om (eller om man ska säga nordligaste delen av) Skövde. Jag ringde också min chef för att tala om att jag snart flyttar, så vi bestämde att jag ska börja jobba den 17:e december. Dessutom ringde jag min handläggare på arbetsförmedlingen för att höra om jag har möjlighet att få flyttbidrag, och han sa ja! Så i tisdags var jag med mitt anställningsbevis till arbetsförmedlingen, igår kom beskedet att jag blivit beviljad bohagsflytt tillsammans med en blankett att fylla i för att skicka till AMV resor.

Så skönt, de betalar flyttfirma åt mig! Tidigare när jag flyttat så har det alltid varit mina föräldrar som fått hjälpa till. Ja, de kommer att hjälpa mig den här gången också, men det blir ju bra mycket lättare när vi iallafall slipper transportera allt själva. Det är ju inte direkt nära mellan Luleå och Skövde.

Blanketten som jag skickade in igår skulle egentligen vara inne senast tio arbetsdagar före önskat flyttdatum, men vad gör man när man inte fått anställningsbeviset så tidigt... Nåja. Har inte hört något från flyttfirman idag, hoppas att de ringer imorgon och talar om när de kan hjälpa mig flytta. Bara det blir innan jag ska börja jobba så är det ju bra, men helst skulle jag vilja ha några dagar på mig att få ordning i nya lägenheten också.

Det är spännande nu, ny lägenhet, ny stad, nytt jobb. Mitt första riktiga jobb. Hoppas det går bra, men det ska det nog göra. Jag har inte tittat på lägenheten heller, tyckte det var lite väl långt att åka (plus att jag inte hade många dagar på mig att bestämma mig för om jag ville ha den eller inte heller). Får se hur den ser ut, än så länge har jag bara sett planritningen och ett par bilder på hur husen ser ut på utsidan. Jag kommer att bo på nedersta våningen, med uteplats istället för balkong.

Jag har börjat lite med flyttstädningen, men inte så mycket. Ännu. Jag räknar med att göra iallafall det mesta innan själva flytten, men det beror väl lite på vilket flyttdatum det blir också. Dessutom ingår egentligen packning i det flyttfirman ska göra, så om jag inte gör det själv ändå så är det förstås lättare att städa efteråt. Nåja, jag kommer nog att packa en hel del själv iallafall. Jag bör väl hinna före flyttbilen ner till Skövde också.

Nä, städa lite till ikväll kanske?

2 kommentarer:

Åke sa...

Kul att det går bra! När jag flyttade från Stockholm nu senast hyrde jag ett envägssläp och slängde på de få prylar jag hade som var mina egna och körde ner. Sedan skeppade jag mina saker från Nordmaling på lastpall. Flyttlastbil med flyttgubbar är nog inte fel!

Maria sa...

Själv har jag ju nu för tiden så pass mycket grejer att vi var osäkra på om det skulle räcka med ett envägssläp.:P När jag flyttade hit gick det bra, men då låg ju mycket av möblerna i platta paket... plus att jag köpt balkongmöbler och lite annat efter det med.