fredag 8 maj 2009

Hyfsad vecka ändå

Livet kan ju inte vara toppen alla dagar, så är det bara. Och hur man känner sig hänger inte heller alltid ihop med den faktiska livssituationen. Okej, jag känner mig ensam ibland, och det är lite tråkigt. Men veckan blev lite bättre än det kändes som först i alla fall.

I tisdags hade jag inte ens lust att gå till kören, men när jag väl var där så var det rätt trevligt, efter ett tag. När vi kommit igång med sången och koreografin. Bara det att röra lite på sig är nog bra. Jo, det är det ju, det vet jag ju. Det ger endorfiner och sånt som är bra för humöret. Men det är jäkligt svårt att ta sig för att göra det när man känner sig nere.

I onsdags hade vi extraövning, då med kompet också. Samma sak då, jag kände inte för det innan, men när vi kom igång så hjälpte det.

Igår var det lite mer att göra på jobbet, det är bra, mycket bättre än att ha för lite, så det hjälpte litegrann det också. Plus att det inte var en massa som var lediga längre, de som blivit hemskickade tog väl helst det i samband med valborgshelgen, så jag hade arbetskamrater igen. Roligare att jobba då.

Nu är det skönt med fredag och helg, men jag har mycket att göra också. Lägenheten är rätt stökig och ostädad och det måste åtgärdas i helgen, för i veckan som kommer är det körövning på tisdag, genrep på onsdag, och konsert fredag och lördag. Familjen kommer hit till konserten också så jag kan ju inte ha alltför stökigt här.

Förresten finns det en massa jag skulle vilja hinna med men som är ganska oviktigt också. Baka lite eget bröd och fixa till medeltidskläderna lite inför säsongen hör till den kategorin. Det är medeltidsmarknad i närheten nästa helg också, får se om jag åker dit, kanske med familjen på lördagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maria!
Jag sitter hemma (inte ofta det sker!) med hosta och rösten helt utslagen, men elektroniskt kan jag kommunicera. Sjysst att du städar tills vi kommer :). Bra att du fått lite snurr på tillvaron. Det ska bli kul att komma till dig, och att lyssna på konserten!
Vi hörs!
Pappa