måndag 4 maj 2009

Tråkigt

Jag har tråkigt. Nästan så att jag börjar känna mig så där ensam igen. Nåja. Det kanske inte blir så illa, våren brukar kunna hjälpa humöret lite.

Idag var det bara två(!) personer som jobbade på min avdelning. Eller den delen av avdelningen som jag jobbar på, dvs i "källaren". Alla andra var lediga, pga arbetsbrist. Tråkigt. Jaja. Snällt av chefen att lägga vår tvingade ledighet i samband med helger, för all del. Själv var jag ju ledig i torsdags. Men det blev lite trist.

Jag läste i tidningen om någon ny forskning som tydligen säger att man blir fet av fruktos (fruktsocker). Värre än av vanligt glykos. Är glykos vanligt socker eller? Jag vet inte. Hur som helst så var det tydligen någon som genast drog slutsatsen att man inte bör äta frukt. Suck. Ingenting är visst nyttigt. Mättat fett är farligt ena dagen, nästa dag ska man låta bli kolhydrater och sedan är det något annat. Jag tror i alla fall att frukt är nyttigt, men beror det på att jag fått höra det i 28 år eller är det sant?

Jag fick ett mail i förra veckan om att jag inte fått ett jobb jag sökt. Nu har jag ju redan ett jobb, så jag tänker inte klaga på det, det finns ju inget som säger att det jobbet hade varit bättre. Men det hade varit närmare till släkten.

Vill jag bo närmare familjen då? Jag tror det. Det känns så tråkigt att inte kunna vara med på födelsedagar och sånt för att det är för långt. Vi träffas rätt mycket i min släkt. Förutom om man bor för långt bort då. Å andra sidan vill jag ju gärna ha ett socialt liv utanför familjen också. Och kanske är det lättare att skaffa nya bekanta på en ort där man inte känner någon? Jag vet inte. Inte har det gått så bra hittills, jag känner fortfarande knappt någon här. Inte mer än ytligt, man kanske hälsar om man råkar se varandra på stan, men sedan blir det inte mer.

Nä, jag borde inte skriva sånt här, jag känner mig bara ensam då. Varför kan inte jag få ha någon att krama? Förutom mamma, pappa och småsyskonen, som bor 40 mil bort.

Jag är väl för dålig på att lära känna folk. Och på att hålla kontakten med folk jag känt också, för den delen. Jag har nog lite dålig social kompetens, eller vad det nu heter. Kanske för att jag hade för få vänner under skoltiden? Jag vet inte. Nej, jag skulle ju inte skriva om sånt! Nu får jag nog försöka hitta på något annat att göra.

Tråkig kväll. Jag borde väl städa lite kanske, eftersom jag var för lat hela långhelgen. Men det blir nog inte i kväll heller, nu börjar ju klockan bli mycket, snart 21. Undrar om det är något på TV på måndagar? Tråk-TV. Tråk-dator. Tråk-fritid. Imorgon är det i alla fall kör, men jag vet inte om jag kan sjunga än. Inte ordentligt, känns det som. Tråkigt. Dessutom är repertoaren inte lika kul som förra året.

Ja, jag är negativ i kväll, jag är sån ibland. Dumt. Kanske.

Inga kommentarer: