lördag 13 juni 2009

Fast vid datorn igen

Nä, dumma mig, nu sitter jag här vid datorn och det är redan eftermiddag! Jag som nästan hade tänkt åka ner på stan. Nu är det för sent. Eller, tja. Vissa affärer har väl öppet ett litet tag till. Men inte tygaffären, och den har stängt på söndagar dessutom.

Nä, jag får nog beställa tyg via internet istället, då kan jag göra det vilken tid som helst. Jag ska ju bara ha vanligt vitt linnetyg som inte är för glest, till en underklänning/särk. Till medeltidsklänningen, alltså.

Hm. Äta bör man... Nu börjar jag behöva mat för att kunna tänka ordentligt. Och jag har varken diskat eller städat än heller. Är det Travians fel att jag sitter vid datorn? Nja, tror inte det. Det är många sidor jag kollar in på. Spelar schack, spelar Travian och Popmundo, läser i forumen på Helgon, kollar efter folk på Facebook... Bloggar, läser bloggar och lite allt möjligt. Internetberoende eller bara lat? Suck. Vad värdelöst att sitta här halva helgen. Men vad ska jag hitta på då? Ja, allt jag borde göra då, diska, städa, tvätta... Men det är så tråkigt, och ensamt!

Nåja. Annars har veckan varit okej. Haft lite att göra på jobbet i alla fall, och var och gratulerade en 50-årsfyllande arbetskamrat i torsdags så jag har inte varit helt ensam jämt. Inte kände jag mig ensam nu heller, inte när jag sitter vid datorn, men känns så tråkigt att börja laga mat till sig själv, äta vid tv:n, och diska. Mycket disk också. Undrar om jag ska slå av datorn för att få något gjort eller låta den vara på?

Varför skulle jag skriva om ensamhet igen nu då, när jag inte kände mig ensam? Nu känns det ju som om jag kommer att känna mig ensam om jag går ifrån datorn och gör någon nytta. Men det kanske går bra. Här kan jag inte sitta i alla fall, nu behöver jag mat. Jag tar nog en matlåda ur frysen. Mer disk. Suck.

Inga kommentarer: