måndag 8 juni 2009

Frusen

Nu sitter jag här igen, och borde göra något vettigt men känner mig totalt omotiverad. Jag vill inte diska. Sitter bara här, fryser lite, troligen för att jag inte rör på mig. En promenad vore nog bra, egentligen.

Jag vill ha en kram. Vet inte varför jag känner mig ledsen och totalt omotiverad att göra något, det är säkert hormoner eller nåt, men det vore skönt att kunna få en kram i alla fall. Vet dock inte om det skulle hjälpa. Fryser lite, trots att jag har yllemantel och raggsockor, och inomhustemperaturen är strax över 20 grader Celsius.

Firefoxs svenska ordlista kände inte igen ordet raggsockor utan föreslår istället daggsockor, ryggsockor, ringklockor, raggmunk eller sockerkaka. Kreativa förslag måste jag säga.

Nog med meningslöst svammel för idag, eller för tillfället i alla fall, man vet aldrig. Undrar om jag ska ringa mamma ikväll?

Inga kommentarer: