torsdag 1 oktober 2009

Specialglas

Idag hämtade jag ut mina nya glasögon, kul! Men... de här specialglasen passar nog inte mig, tyvärr. Jättenöjd med bågarna, men inte glasen. Det var någon ny sort, som skulle ge bättre skärpa speciellt mot sidorna, men för mig blir det bara suddigt! Rakt fram fungerar det jättebra, och det är skönt med nya glasögon som inte är repiga, men så fort jag kollar åt sidan och det jag tittar på är mer än en meter bort så är det suddigt! Suddigare än utan glasögon, och definitivt suddigare än med mina gamla.

Har aldrig upplevt att jag sett dåligt åt sidan förut, så det var kanske onödigt att testa nya specialsaker, men jag tänkte att de nya bågarna är ju lite större så det kanske är bra då. Nåja. Nu bjöd de ju på ett glas så jag betalade bara 300:- mer än för glasen jag skulle tagit annars, så ingen större förlust om jag får byta till dem. Testar över helgen ifall det mot förmodan skulle vara frågan om ovana vid glasen, annars säger ju Synsam att de byter ut glasen kostnadsfritt inom ett år om de inte fungerar.

Inga kommentarer: