onsdag 11 februari 2009

Fotokurs

Idag hade vi ett introduktionsmöte till fotokursen jag ska gå i vår, ett möte innan själva kursen börjar alltså. Jag tror att det kommer att bli en kul kurs! Vi får hemuppgifter som redovisas vid kurstillfällena, också ska vi få lära oss vad olika inställningar på kameran gör och så.

Vi fick en uppgift redan till första kurstillfället: Ta ett självporträtt i en spegel (eller möjligen något annat som går att spegla sig i, det stod det inte i uppgiften men han antydde det). Både man själv och kameran ska synas på bilden.

Jag har redan lekt lite med kameran och spegeln i hallen och speglarna i badrummet. Kul, men inga vidare bilder. Men jag har ju en vecka på mig, och sedan kommer kursen att vara varannan vecka.

1 kommentar:

Åke sa...

Kul med fotokurs! Jag lånade ett par böcker i december och läste för att åtminstone få grunderna, men en ordentlig kurs hade nog inte skadat. Posta gärna bilderna du tar för kursen så vi får se!