lördag 14 februari 2009

Självporträtt


Vår hemuppgift inför första kurstillfället i fotokursen var att ta ett självporträtt i spegel, där både man själv och kameran ska synas i bilden.

Det var kul! Jag har tagit över 100 bilder på mig själv nu, i olika speglar i lägenheten, olika nära, olika vinklar, en del bilder mest på skoj, andra försökte jag få till bra bilder av. Nu kommer det svåra: Att välja vilken av bilderna jag ska framkalla och redovisa på kursen på onsdag.

Det finns många bilder jag gillar, men ingen som är perfekt. Just nu lutar det nog lite åt den här bilden, men jag har inte bestämt mig.

Ett par bilder till finns här, om någon vill se, dock inte i så hög kvalitet.

Nu måste jag bara bestämma slutgiltigt vilken jag ska ha, och sedan få dem framkallad före onsdag kväll. Jag kan inte skriva ut den heller, för jag har dåligt med färg i skrivaren och inget fotopapper.

6 kommentarer:

Åke sa...

Roliga bilder, jag är dock mest imponerad över antalet speglar du har i din lägenhet. Jag får det till fyra fast installerade, jag har en...

Maria sa...

Få se... Ja, fyra, det stämmer, men syndes båda hallspeglarna på någon bild? (Orkar inte kolla nu för det är sent och jag ska sova...)

Åke sa...

Den med spegling av spegelbilden kanske? Sedan är det en bild där spegeln inte syns, men man ser att det är en annan bakgrund. Jag kanske gjorde ett felaktigt antagande och fick rätt?

Maria sa...

De med två speglar är från badrummet, de med vågig spegel i hallen (endast en syns, har dock två sådana speglar bredvid varandra), det är väl de fasta speglarna. Sedan har jag en spegel som normalt sett står på byrån i sovrummet, men som flyttades runt en del för fotoläxans skull.

Malin sa...

Hej! Fin bild. Jag länkar din blogg, så kan du länka min...

Anonym sa...

Häftig bild, gillar den här bäst.