söndag 1 februari 2009

Långpromenad

Idag har faktiskt solen tittat fram lite grann mellan molnen. Men bara lite, på förmiddagen.

Jag tog med mig kameran ut på eftermiddagen och letade upp en närbelägen vandringsled. Jag har tänkt att jag skulle vilja ta mig till Ryds grottor någon dag, men funderat över hur jag ska komma dit utan bil. Jag gick inte hela vägen idag, men jag gick åt det hållet. Jag tänkte att jag kunde gå i en halvtimme-timme och se hur långt jag kom. Det blev en promenad på 1½ timme totalt, fram och tillbaka. Jag kom till Ryds ängar, och enligt skyltarna här i närheten (som jag inte riktigt lagt märke till förrän jag kom tillbaka idag) så är det 3 km dit och 4,5 till Ryds grottor.

Någon dag när det inte är så halt ute borde det gå fortare, så har jag tre timmar på mig borde det alltså inte vara för långt för att gå dit, vara där ett tag och gå hem igen. Det får bli någon lördag eller söndag med fint väder, då ska jag packa lite matsäck och kameran och göra en utflykt. Det verkade inte så svårt att hitta, vandringsleden är ordentligt utmärkt så med en karta ska det nog gå bra. Det gick ju för 2/3 av vägen i alla fall.

Det blev bara några få fotografier. Solen behagade inte titta fram igen, och jag hittade inte mycket intressant att ta kort på. Men vid den lilla bäcken kunde jag kanske ha lekt mer med inställningar på kameran och så, för att testa. Nästa gång kanske.

Men det vore kanske trevligt att ha sällskap på promenaden, egentligen.

Inga kommentarer: