torsdag 5 mars 2009

Det blir en resa!

Nu så. Nu har jag bokat en sista minuten-resa, till Cypern på tisdag blir det.

Inte jättevarmt så här års, men det blir nog bra. Lite soligare och varmare än här borde det bli i alla fall.

Eftersom bara tanken på att komma bort lite och vara ledig gjorde mig gladare kändes det som en bra idé att resa. Jag tror det blir kul att pröva på att resa iväg själv också.

Nästa gång jag kommer till fotokursen kommer jag att ha bilder tagna på Cypern. Kul! Det väntar de sig nog inte. Undrar vad vi ska ta för bilder, kopiatorn hade varit trasig så vi har inte fått något papper på uppgiften utan ska få det via internet. Men det lär ha med ljusmätning att göra i alla fall.

Det känns bra. Det blev inte så farligt dyrt, men det tillkommer förstås resan härifrån till Arlanda, och lite restaurangbesök på Cypern, kanske någon utflykt om de har sådant även under lågsäsong, och lite sådant.

Jag tänkte ett tag att det kanske vore bättre att lägga pengarna på något annat, att man kan köpa kameratillbehör till exempel för det en resa kostar. Inte för att jag inte har pengar till både ock, bara det att jag ogärna rör mitt sparkonto. Ja, förutom att sätta in pengar på det förstås. Jag tänker att man vet ju aldrig vad som händer, blir jag arbetslös kan pengarna behöva räcka länge, och någon gång kanske jag vill köpa ett hus. Jag är så förbaskat förnuftig av mig att jag blir trött på mig själv ibland.

Nu blir det i alla fall en resa. Kanske ska jag satsa stort och köpa ett teleobjektiv och någon ny kjol eller något också? Det är skönt att inte bara vara jätteförnuftig jämt.

Men egentligen är det ju inte det minsta dumt att köpa något jag blir glad av. Vad ska jag med jobb till om jag inte kan unna mig lite kul för pengarna?

1 kommentar:

liffer sa...

Precis! Man MÅSTE unna sig ibland!
Och om man inte unnar sig saker som kostar så bör man unna sig tid, dvs att inte jobba fulltid.
Annars blir allt bara meningslöst, på nåt sätt.