söndag 22 mars 2009

Lat

Helgen går mot sitt slut och inte har jag gjort någon nytta. Om man inte räknar att ta lite bilder som kan bli en del av hemuppgiften på fotokursen då, men det räknas väl snarare till nöje.

Inte har jag direkt gjort något roligt heller. Mest bara suttit hemma och slappat. Hm. Jag borde nog sluta spela Travian, och låta bli att sätta mig vid tv:n på dagtid. Utan Travian kan jag ju låta datorn vara avstängd någon dag emellanåt. Eller också skaffar jag en sitter eller co-spelare, men sluta vore nog bäst.

Jag har inte ens packat upp klart ännu, inte tvättat, inte diskat veckans disk (visserligen inte så mycket eftersom jag knappt lagat mat). Nä, usch, nu blir jag nästan stressad, vad sysslar jag med egentligen? Sitta vid datorn och tv:n stora delar av helgen, vad meningslöst. När jag äntligen har tid att göra något.

Vi hade visst körövning igår också, men det hade jag glömt. Klantigt. När jag varit borta två gånger i rad, eftersom min Cypern-resa låg på tisdag till tisdag, så skulle jag förstås ha kollat på hemsidan, eller åtminstone på schemat. Det var ju liksom planerat.

Jag känner mig lat och tråkig. Inte gjort någon nytta och inte hittat på något skoj. Varför?

Nåja. Slappat har jag ju i alla fall. Vilat. Det ska man väl göra på helgen?

Jobbet känns bättre för tillfället, jag har haft ett par fastpris-jobb nu under förra veckan som var sådant som vi klarar av och som gjorde att jag inte hade några problem med att få ihop timmar heller. Alltså kunde jag laga sakerna, jag kunde skriva min arbetstid på uppdragen och hade vettiga saker att göra fram tills det bara var någon timme kvar av arbetsdagen i fredags. Perfekt.

Hoppas jag får några vettiga jobb den här veckan också. Det är ju jobbigt när man bara får kort man inte klarar av att laga, det känns så meningslöst då. Men som sagt, förra veckan var i alla fall bra.

Nu är jag trött. Man blir väl det av att vara för lat. Egentligen skulle jag nog hinna göra lite nytta nu, men det känns så sent. Kvart i nio. Jag vet inte. Det blir säkert tv tills jag lägger mig. Eller så. Ja, kanske jag gör något litet, plockar ihop lite reklam till tidningskassen eller så. Kanske.

Inga kommentarer: